Is she really going out with him?

Ser på ett program på kanal fem nu, om tjejer som är tillsammans med mansgrisar. Hur kan tjejer gå ut med killar som behandlar dem som svin? Vill ni inte ha en kille som respekterar er och tar hand om er? Ni blir arga och besvikna när killen inte dyker upp när ni har bestämt en tid eller ni blir ledsna när killen har varit otrogen för tjugoelfte gången men ändån stannar ni kvar, många fråger dyker upp men ibland är det inte bara killens fel utan också tjejen som accepterar det genom att stanna kvar hos killen.

Jag ser det som så här, har någon gjort något fel, dumt, eller liknande så tänker jag efter tror jag att personen kommer göra om detta misstag? Tror jag att personen gör det, så lämnar jag personen, tror jag att det var en en gångs grej så mycket möjligt att jag stannar. 

Tjejer/killar acceptera inget skit från någon!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tror att det handlar om rädslan att vara ensam.

2010-01-25 @ 17:39:41
Postat av: Kattis

I början tror man att det var en engångsgrej. Sen tänker man att man kan förändra honom. Sen tänker man att man nog förtjänar det. Sen tycker man att det är rätt normalt. Och det mesta bottnar förmodligen i kass självkänsla och rädsla att vara ensam.



Jag håller inte med om att det är tjejens fel att hon blir misshandlad (fysiskt eller psykiskt) bara för att hon accepterar det, det är HAN som misshandlar henne. Hon stannar kvar och förlänger lidandet, absolut, men hon är inte på något plan skyldig till den misshandel som pågår..

2010-01-26 @ 18:30:41
URL: http://paksukainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0