Tråkig dag...

Idag har det inte varit en rolig dag, vakna grinig och ovilad, och ska tvätta. Kommer ner i tvättstugan och ser dem sämsta maskinerna någonsin, värmefläkten vågar man knappt röra den måste ha varit från 1921 man kan inte kalla den för fläkt någonstanns. Men men tvätta var jag tvungen att göra iallafall. satte igång ett par maskiner totalt 5 stycken. Klockan är nu tio i 1 och mina kläder hänger fortfarande på tork, skitblöta är dem. Men jag frågade grannen om det var okej att jag kunde få ha dem hängandes fram tills hon behövde hänga sina kläder vilket jag fick, snälla grannar man har.

En annan sak som har kommit upp på tal idag är att vara ensam, att bo ensam. Sammtidigt som det kan vara skönt att ha sin egen lägenhet så är det faktiskt jobbigt att göra allt själv, och då menar jag inte allt det tråkiga. Utan sådana små grejor som att se på Tv själv, laga mat till sig själv, äta själv, vakna själv, lägga sig själv...
Ja allt blir väldigt ensamt tyvärr. Skönt och trevligt det hade varit att bo tillsammans med någon, att alltid ha någon att prata med och dela sin dag med, nu blev det lite väl djupt här tycker jag vi måste avsluta det lite annorlunda.



Egon blev bjuden till ett party. Direkt efter ankomsten ställde han sig och överblickade det av flaskor belamrade bordet. Egon gick därefter fram till värden, fattade hans hand i ett grepp och sa:
"Du behöver inte vara orolig för att jag redan nu ska lämna festen, jag vill bara passa på att tacka dig medan jag fortfarande känner igen dig."


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hahaha skön twist!

2009-12-03 @ 00:51:04
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0